Khamis, 10 Mac 2016

Tabung Ptptn

Ptptn





Kita sebagai manusia boleh belajar dari pengalaman kehidupan..Kita yang merasa atau melihat pengalaman orang lain..Ya,kita boleh belajar dari sini...

Pengalaman sendiri menanggung hutang ptptn ..ermmm dihambat setiap bulan dengan gaji yang agak kecil untuk membayar balik setiap bulan...Paling menyedihkan dah bayar,tapi jumlah tidak berkurang disebabkan bunga sentiasa meningkat...

Dari sinilah saya terfikir untuk anak anak saya nanti saya sediakan tabung pendidikan seawal mungkin..Kos pendidikan hari ini terlalu mahal  harganya..Esok?Akan datang?..Tapi kita boleh merancang masa depan seawal mungkin..insyaAllah..

Tips saya:

1) 1 gram 1 bulan untuk seorang anak..anak yang sulung berumur 5 tahun..jadi ada tempoh 13 tahun lagi untuk persediaan menabung..

2)Emas hari ini Rm200 1 gram..13 tahun akan datang?boleh ikut logik akal hehe.bukan setakat simpanan,malah ia suatu pelaburan jangka masa panjang yang menguntungkan..

Alhamdulillah,semoga Allah permudahkan jalan niat murni seorang ibu..Amin..

#saya doakan anda yang baca blog saya kaya dan berjaya..Amin...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan