Khamis, 29 Januari 2015

Kenapa saya berhenti kerja government...

Ramai yang masih belum tahu saya sebenarnya sudah bergelar WAHM (work at home mother) sejak setahun yang lalu...semuanya secara kebetulan ,aturan Allah yang sangat indah..saya sendiri tidak pernah merancang ..bahkan sehingga kini saya rasakan ia hadiah yang paling bermakna dalam hidup...


Rezeki saya seawal umur 20 tahun selepas tamat SPM tak perlu menganggur lama ..tengah sambung belajar dapat tawaran bekerja kerajaan..so saya pilih untuk bekerja memandangkan otak beku study hehheheh..

Masa keje dulu..

Alhamdulillah selepas 6 tahun dalam goverment saya dipertemukan dengan Shaklee..Ia juga secara kebetulan...Kelahiran anak pertama saya Zara Nur Imaan detik  saya dengan Shaklee..saya mencari vitamin untuk banyakkan susu memandangkan jaundis anak saya sangat tinggi..Dari jamu saya bertukar pada vitamin semulajadi,dan alhamdulillah saya berjaya menyusukan sehingga umurnya 2 tahun 11 bulan...

Nak dijadikan cerita..selepas satu tahun makan produk Shaklee baru saya berkongsi produk dengan kawan kawan yang lain...Dah dapat kebaikan dari produk senang nak sharekan..kita boleh bercerita dari pengalaman sendiri bagaimana vitamin banyakkan susu badan...

Stok masa zara setahun lebih



Niat awal hanya nak bonus seribu untuk topup gaji saya..maklumlah gaji tak seberapa..cukup cukup makan.paling kesian pada mak ayah sebab hanya mampu bagi rm200 sebulan..agak agak rm200 mampu bertahan berapa lama memandangkan kos hidup makin tinggi..

17 November 2012 saya mendaftar sebagai ahli shaklee  dengan modal rm75,bisnes pertama so memang excited giler..hehhehe...setiap jam sharing di facebook..memang muntah orang yang baca..huhu...maklumlah saya memang zero bisnes..yang tahu sharing je tanpa jemu hahahha...

12 hari bisnes bonus saya rm 240..tak sangka kan dari duk share,ramai yang muntah tu dapat jugak 2 ratus lebih...bulan ke 2 lagi gila...buat dan buat saya rank supervisor dengan bonus 2 ribu lebih...gila kau makan gaji 7 tahun gaji tak sampai 2k..tapi dengan Shaklee hanya dalam tempoh 2 bulan...apa korang rasa...rasa nak lompat2 gitu..heheheh

Saya nampak Shaklee boleh pergi jauh memandangkan mentor saya sendiri dah 24,16 tahun dalam shaklee..dulu internet mana meluas cam skan..Tapi diorang still mampu buatkan...why not zaman canggih skan kita tak boleh buat seperti mereka..Itu yang saya pegang sehingga skan supaya terus bertahan...

Dan paling best genap 10 bulan saya bershaklee bonus saya 5 angka sebulan..hoho...saya tak pernah jangka ..Hasil buat je,fokus,kosisten follow mentor akhirnya 5 angka yang saya impikan menjadi kenyataan..syokkan bila impian jadi kenyataan..walaupun kita rasakan ia sangat mustahil..Tapi bagi Allah tidak..Tu sebab saya sangat berani bermimpi besar...Saya yakin kuasa Allah...5 angka yang saya dapat semuanya dari Dia...Allah sesungguhnya kerdilnya aku disisiMu...


Apa lagi yang saya dapat hasil bershaklee  selama setahun..Jeng jeng jeng...Trip percuma 100 % ditaja oleh shaklee..7 star bernilai rm20000...kemanakah saya ????



Akhirnya bumi Us saya jejak secara percuma...


Dan lagi car bonus yang dibayar setiap bulan oleh Shaklee..


Semuanya saya dapat dengan modal hanya rm 75 dan sekeping hati yang kental..tiada loan dalam bisnes..


Nak tahu caner saya boleh resign goverment?

Genap 11 bulan saya bershaklee ,kesihatan anak saya  memang menyedihkan..bayangkan lam tempoh sebulan 5 klinik pakar kami terjah...batuk dan selsema yang agak teruk..duk nursery kan,petang bila balik hidung mesti berair,demam on off,batuk berkahak..hati ibu ayah yang mana tak sedih...

so bulan ke 11 saya pilih untuk cuti tanpa gaji selama 6 bulan...Alhamdulillah zara sangat aktif,berselera makan,...Memang banyak sangat perubahan...Agak2 korang dah cuti 6 bulan,dah best duk umah dengan anak sambil fokus bisnes nak sambung kije balik tak? hehehhe..Dah terbayang stress dengan fail bertimbun,jem di highway ,nak fokus dengan bisnes lagi..hoho..Akhirnya saya buat pilihan resign,pencen muda..Alhamdulillah tak pernah saya menyesal..mungkin rugi pada pencen tapi saya kaya masa..kaya masa bersama anak2 dan suami..Kehidupan saya Allah aturkan so saya tak pernah hiraukan tekaan manusia lain tentang masa depan saya..




Zara Nur Imaan (Puteri Cahaya Iman)

Sentiasa bersama saya 24 jam...berapa kali zara makan sehari,pukul berapa tido dan saya juga tahu anak saya buang air besar ke tidak..Allah nikmat yang semua ibu nakkan...

Aturan Allah yang sangat hebat buat saya..Saya tidak pernah merancang apatah lagi terfikir buat Shaklee boleh berhenti kerja...so buat rakan rakan shaklee saya buatlah bisnes sungguh2..Kalo saya mampu pergi sejauh ini ,kenapa tidak anda...Buktikan jika anda betul2 mahukan FINANCIAL FREEDOM ,FINANCIAL TIME !!!Ia nya tiada mustahil..

Buat bisnes sungguh2.. Memag kejayaan tidak datang datang sekelip mata tapi andai kita dah mengalah sekarang..Agaknya bila impian nak jadikan kenyataankan...Kita boleh bersabar kaya kan company tempat kita bekerja,kenapa cepat mengalah untuk kayakan diri sendiri..

Berminat nak buat shaklee secara partime  dengan hati yang tenang dan seronok..Jom pm kami..

FB: Azira Mamat/0133121031

Oh lupa! seorang anak didik saya bakal mengikut jejak WAHM...Sama seperti saya pernah kije goverment jugak...jeng jeng jeng



Fb : Fedila Norazwan

Tahniah dear! Kami dah buktikan KAMI IBU HEBAT!!!!!


~0133121031
~fb Azira Mamat
~Cod ( cash on delivery ) Shaklee Bukit Tinggi Klang ,  Pengedar Sah Shaklee Bandar Botanik ,Pengedar Sah  Shaklee Parklands ,Pengedar Sah Shaklee Kota   Bayuemas, Pengedar Sah Teluk Panglima Garang,Pengedar Sah Shaklee Sijangkang. Pengedar Sah Shaklee Johan Setia Klang,Pengedar Sah Shaklee Bandar Puteri,Klang .Pengedar Sah Shaklee Klang ,Pengedar Sah Shaklee pandamaran 

~penghantaran seluruh Malaysia dan Singapura via poslaju,gdex dan citylink





























Tiada ulasan:

Catat Ulasan