Isnin, 23 Mac 2015

Kalau Aku Masih Seperti Dulu...



Saya suka berangan..Berangan punya kereta mewah,rumah besar,banyak duit,melancong tanpa had...Nak pergi mana tanpa perlu kira berapa kos cuma perlu klik2  tiket flight terus terbang...Boleh gitu?of coz boleh sebab berangan tu free 2 aje,cuma realitinya kita boleh fikir sendiri..hehhehehe..


Ni baru impian kita ,tapi belum impian orang lain kan?

Agak2 pernah tak terfikir apa impian mak ayah kita..mungkin dah penat bekerja,tapi disebabkan desakan hidup umur dah meningkat pun masih lagi turun pagi balik petang untuk mencari sesuap nasi..
Selagi kudrat masih ada ,selagi tu mereka taknak susahkan anak anak..Itulah ibu bapa..Kasihnya mereka tiada penghujung.

Alhamdulillah kerana impian seperti orang kaya tulah saya melangkah kedepan..Doa saya dijawab oleh Allah dengan menyampaikan kita kepada jalan ke tujuan yang kita doakan..

Impian saya nak bagi mak 4 angka setiap bulan dan bagi mak bebas kewangan tanpa perlu bekerja .

Allah Maha Adil..

Kita mintak hidup senang,Allah temukan dengan peluang bisnes yang kita cuma perlu corakkan sahaja..Kalo kita cepat putus asa ,maka duduklah kita dalam keadaan yang sama sampai bila2..

Kita boleh bertahan dalam keadaan yang sama dengan duit cukup2 makan tapi untuk kaya kan diri sendiri,membina bisnes sendiri ramai yang cepat putus asa..Sayangnya peluang dah ada,cuma kita perlu kerah pergorbanan masa ,tenaga untuk berjaya..Tapi tak semua sanggup.Alasan lagi kaya dari kemahuan..

Kerana impian maklah saya berubah..seringkali saya ingatkan diri saya jangan cepat mudah putus asa..Kalo down cepat2 bangkit,jangan melayan kegagalan...Kalo giveup kena ingat takkan nak biarkan mak dan ayah merasa seperti dulu...Aku kena berubah!Aku kena berusaha untuk jadi luar biasa!

Kalau aku masih seperti dulu "selesa" orang yang paling aku sayang akan turut merasa tempias!Tak sanggup nak gambarkan mak dan ayah masih bekerja diwaktu sepatutnya mereka berehat!Zalimnya aku kalo biarkan..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan